Activiteiten binnen de gemeente

Rommelmarkt
Jaarlijks vindt op de 3e zaterdag van juni de Rommelmarkt in Ingen plaats van 9.30 tot 15.00 uur. Een grote groep enthousiaste vrijwilligers is er weken van te voren al druk mee. Zo halen ze op de eerste zaterdagochtend van juni in Ingen bruikbare spullen op. Er worden ook worden loten verkocht, daarmee zijn tijdens de rommelmarkt mooie prijzen te verdienen.
Om 10.30 uur is het verkoop bij opbod. Met iedere keer weer een aantal unieke spullen zoals o.a. spiegels, tin, zinken spullen, oude ambachtelijke materialen, antiek en curiosa. Hierna volgt het rad met allerlei prijzen.
Bent u op zoek naar aanvullingen op het meubilair of het servies, misschien iets voor buiten of decoraties voor binnen en niet te vergeten gebruikte boeken, elpees en beeldmateriaal op de grote boekenkraam (meer dan 5 kramen) of puzzels, spellen en speelgoed, kom dan de zaterdag voor vaderdag naar het Ingense dorpsplein.
Alleen de sfeer is al de moeite waard om het plein over te lopen. Voor een hapje en drankje zijn ook alle ingrediënten aanwezig. Even een spelletje voor jong en oud en daarnaast een springkussen voor de kinderen. Bent u er op tijd bij dan is er nog vers fruit of zijn er eigengemaakte decoraties voor in de tuin of in huis. ’s Middags is dit alles te doen terwijl er gezellige, muzikale tonen klinken. Aan het eind van de middag is er de trekking van alle verlotingen.
Voor meer informatie, zoals het inleveren van goederen kunt u terecht bij dhr. J. Blom, tel. 0344-601581.

Tweedehandsboeken
Bent u geïnteresseerd in tweedehands boeken kopen, dan mag u altijd contact opnemen met D. de Wit tel. 0344-602526, en aangeven wat u zoekt. Er is een lange lijst beschikbaar van alle boeken die te koop zijn.

Cadeaus
Voor een origineel cadeau of leuke attentie, die u voor iedere gelegenheid kunt geven, kunt u terecht bij M. Honders. Voor een afspraak of informatie belt u dan naar tel. 0344 - 601698.
Bij haar thuis maakt ze van voornamelijk washandjes en handdoeken o.a. kippen, poppetjes, kledingstukken, bijzondere kerstdecoraties, enz. U kunt vrijblijvend komen kijken of er iets tussen zit. Daarnaast kan er ook op bestelling worden gemaakt.
De opbrengst van de verkoop komt ten goede aan de Ingense kerk.

Appeltaarten
Een paar keer per jaar worden er appeltaarten gebakken In de Gaard. Deze lekkere appeltaarten zijn in de wijde omgeving beroemd. De opbrengst van de verkoop hiervan gaat naar de Ingense kerk. Iedere keer weer zijn er vrijwilligers druk met het bereiden van de appeltaarten.
Als u een lekkere appeltaart wilt bestellen, kan dit telefonisch door contact op te nemen met dhr. G. van Ewijk, tel. 06-23925000.

Werk voor de kerk
Er zijn diverse vrijwilligers die handgemaakte artikelen maken voor de verkoop. Te denken valt hierbij aan de groenobjecten, kaarsen, kaarten en gebreide artikelen.

Voor- en najaarsmarkt
Deze vindt plaats in de Gaard. Er worden diverse handgemaakte artikelen verkocht. Daarnaast is er ook een boekenkraam aanwezig, en worden er loodjes verkocht. Tijdens de najaarsmarkt worden er gedroogde appeltjes verkocht. Deze zijn in diverse gerechten te gebruiken, een echte lekkernij. Vanwege de grote vraag, is door een aantal vrijwilligers een speciale kast gemaakt om deze appels te drogen. De opbrengst is voor de Ingense kerk.

Oliebollen bakken
In november worden er door tal van vrijwilligers heerlijke oliebollen gebakken en uitgevent. De opbrengst hiervan is voor de kerk.